Translate

8 november 2010

Stjärnor och planeter

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av symboler som planeter och stjärntecken. Detta intresse har utvecklats under åren. När jag var 20 år ritade jag mitt första horoskop. Jag lärde mig genom de böcker som fanns tillgängliga då och gick en astrologikurs under två år för en duktig fransman. Det mesta har jag dock lärt mig på egen hand. I slutet av 80-talet hittade jag till Näckrosens Bokhandel i Göteborg där mycket bra engelska astrologiböcker såldes och fortfarande säljs. Nu för tiden finns det VÄLDIGT mycket bra astrologi på internet. Det är bara att leta. En bra sida är den i mitt tycke seriösa http://www.astro.com/ Där kan man mata in sina data och har man lite kunskap är det enkelt att gå vidare. Jag har under mina år ritat och tolkat många horoskop och gör så fortfarande.

4 kommentarer:

  1. Nu har du ju kirrat det!
    Alldeilis sjölv!
    Fin bild, men för mej ser det ut som hebreiska! Var och en på sin plats, vill du ha ett virkat telefonfodral?
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack Lisbet! Det är ju riktigt roligt när man kommer på saker...kanske inte så dumt med ett virkat telefonfodral. Gör DU dem?
    Trevlig kväll själv!

    SvaraRadera
  3. Jo, jag gör :)
    Du ska få en på posten.
    Kul med paket!

    SvaraRadera