Translate

9 november 2010

Stjärnor och planeter (forts)

De flesta av oss har en önskan om att utvecklas och bli så sanna mot oss själva som möjligt. Detta försvåras ibland av tidiga upplevelser när personligheten formas. En del upplevelser förtränger vi, ett nödvändigt försvar för att vi ska orka leva vidare. Att bli medveten är att växa psykologiskt och därmed bli mer av det vi är, vilket gör att vi vågar följa våra hjärtan.

I den astrologiska kartan ser man i stora drag vilka upplevelser själen valt i detta liv. En del upplevelser skapar rädslor och begränsar oss men ger oss också möjligheter att växa. Att inse att ens astrologiska karta är en bild av en själv bidrar till en upplevelse av att jag är unik. En viss punkt i kartan visar på syftet med ens existens. Detta är fascinerande för många. Planeterna, stjärntecknen och olika punkter i den astrologiska kartan bidrar till oändliga möjligheter att utforska våra liv.

6 kommentarer:

  1. Du skriver så klokt!
    Att bli medveten är att växa. Man bär med sej en massa saker i sin kappsäck. En del kan man rensa bort, så blir den lättare att bära. Men, man måste veta VAD man kastar :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja du har så rätt så, det gäller att behålla det som ger harmoni och glädje. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ann-Christin. Vilken fin blogg du har! Det ska bli så roligt att följa den med dig. Jag var inne på sidan du rekommenderade och det var skrämmande hur exakt den var... Fast den tog upp en del sidor av ens personlighet som man inte riktigt gillade får jag ändå säga att den var väldigt ärlig. Ja man får väl ta itu med dem också och acceptera de sidorna med, men får jobba på att bättra dem. Ha det gott!
    I kärlek och ljus
    Tina

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har! :) Skall bli intressant att följa...

    SvaraRadera
  5. Tina! Tack för din respons! Vad roligt att veta att du följer mig, då känns det meningsfullt att skriva!Ja, det gäller verkligen att acceptera och gilla sig själv, men det är en process...
    I kärlek och ljus!

    SvaraRadera
  6. Heidi!
    Tack för dina ord! Jag håller fortfarande på och lär mig alla funtioner i bloggandet, men ska lägga till dig i "bloggar jag följer"så snart jag kan...

    SvaraRadera