Translate

29 november 2010

Ditt sanna jag

Brian de Flores
Jag jobbar med en astrologisk tolkning för närvarande. Det är en process att tolka ett horoskop. Det första intrycket kan vara förvillande, men efter en stund kommunicerar jag med kartan. Den vill alltid berätta en massa för mig. Först ser jag personligheten eller den så kallade "masken," som ju formas under de tre första åren. Sedan dyker personens potential och förmågor upp, sedan det som begränsar personen, i form av upplevelser som förträngts om man inte klarat av att hantera dessa som litet barn. Så småningom dyker en fläkt av personens sanna jag upp!

Detta är alltid en aha-upplevelse och lite svårt att beskriva. När jag tänker efter lite så dyker en känsla upp som är min beskrivning av det sanna jaget. Det är att veta att jag är jag, något som alltid finns och bara är.

Hur hittar man det sanna jaget? Jag tror det handlar om att gå bortom den fysiska kroppens begränsning och se sig själv i ett helhetsperspektiv. Att se sig själv som ett andligt väsen som också står i kontakt med andliga dimensioner, fastän vi lever här på jorden.

För att vara sann mot sig själv så måste man erkänna sig själv som den man är.

Så modellen är att söka vår innersta kunskap. Utan den kan vi inte utvecklas på djupet och vi kan inte heller uppnå de mål som vi strävar efter. Att söka sitt sanna jag är ett kärleksuppdrag mot sig själv som, i förlängningen, också ger kärlek till andra runt omkring.

Jag har fått mycket hjälp av boken Gudomlig väg av Marie-Louise och Robert Hahn

3 kommentarer:

  1. Det är alltid roligt och intressant att läsa vad du skriver! man får små aha upplevelser varje gång. Kram
    I kärlek och ljus
    Tina

    SvaraRadera
  2. Tack Tina!

    Då känns det meningsfullt att skriva.
    Allt gott till dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag har fått mitt horoskop tolkat av Liv och rekommenderar hennes fullträfflighet till alla!

    SvaraRadera