Translate

7 november 2010

Härliga söndag

När man vistas i Frankrike är det lätt att laga god mat. Detta beror på de fina råvarorna och inte på min kokkonst... Det känns bra att köpa närproducerat och ekologiskt. Tyvärr kommer apelsinerna från Valencia i Spanien. Vi är omgivna av apelsinträd men apelsinerna är fortfarande gröngula. Men åh vad gott och nyttigt det är med nypressad apelsinjuice till frukost!
Vad gott det även är med en bit tarte aux pommes till efterrätt...
För övrigt står Merkurius i trigon med min Uranus just idag, så nu förstår jag varför jag plötslig för så många nya tankar och spännande idéer plötsligt...
Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Äntligen!
    Vilken fin blogg du har! Vacker!
    Skrattade då jag läste din kommentar hos mej :)

    Ha en riktigt skön söndagkväll!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lisbet! Bra med lite respons! Ha det riktigt bra. Vi hörs snart igen!

    SvaraRadera