Translate

22 november 2010

Medvetandehöjning på Moder Jord


Uluru
 
Per hittar en vattenkälla på Kata Tjuta
Jordens gamla kulturer och ursprungsbefolkningar (indigeneous people) har intresserat mig länge. Framför allt för den kunskap de besitter om forna tider. Under vår senaste långa resa, besökte vi även Australien och aboriginernas mest heliga ställen som Uluru och Kata Tjuta. Det var omvälvande och påminde oss om den kunskap vi människor har haft om Moder Jord och som vi har glömt.

De flesta av oss  har väl i något sammanhang stött på slutdatumet 21-12-2012 för Mayafolkets uråldriga kalenders tideräkning. Många teorier finns om innebörden av detta datum, eller om tiden därefter. Skrämselpropaganda har skapats, bl a genom filmen 2012, som tyvärr inte hjälper oss alls.

Faktum är ändå att en stor och nödvändig förändring, som vi inte kan förhindra, är på gång på vår jord. Den  kommer att leda till en medvetandehöjning. Exakt vad som kommer att hända vet kanske bara Mayafolket. Eller vet någon? Många spekulerar om att ett polskifte är på gång, något som lär ske vart 13.000:e år. Människor dyker nu upp och vill förbereda och hjälpa oss komma igenom de stora fysiska förändringar som är på gång och som redan har börjat i form av extrema väderförhållanden, som ökar successivt.

En av dessa personer är Kiesha Crowthly, som jag skrev om i förra inlägget. En annan person är Drunvalo Melchizedek, som har gett ut många videor och en del böcker. En video bifogar jag detta inlägg. Det behövs tid och koncentration att lyssna på honom, men det är väl investerade minuter och timmar.
http://vimeo.com/12201714

Visste ni att år 1900 fanns det 30 miljoner livsformer på jorden och att dessa nu har minskat till runt 15 miljoner! Fortsätter vårt respektlösa beteende mot Moder Jord finns det inget liv på denna planet om 100-150 år. Delfinerna och valarna, dessa intelligenta djur, håller på att ge upp och lämna jorden. De klarar inte av att leva i våra förorenade hav längre.

Vad är en medvetandehöjning kanske någon undrar, och vad kan den enskilda människan bidra med?

Jag tror det är viktigt att börja reflektera över oss själva och vilka förändringar vi kan göra som leder till en större medmänsklighet och därmed mer glädje på jorden. Vi har ofta en tendens att tänka begränsat och hitta ursäkter för att inte leva på ett sätt som vi innerst inne vet är rätt. Vi kan alla göra förändringar som leder till något bättre, oberoende av vilken situation vi befinner oss i.

Det är viktigt att leva här och nu och leva utifrån våra hjärtan. Det är dags att börja leva heartconsciousness och hitta kärleken till oss själva och därmed till Moder Jord.



Kings Canyon


En promenad på aboriginernas område













2 kommentarer:

  1. Hej mamma. Jag blir så glad över vad du skriver! Jag är så stolt över dig och lycklig över att jag fick just dig som min mamma!
    Älskar dig, kram din dotter

    SvaraRadera
  2. Tack Josefine! Ingen kan bli gladare än jag för dina ord! Och tänk att du kom till mig som min dotter. Älskar dig också!

    SvaraRadera