Translate

16 februari 2011

Det "omöjliga" är möjligt

För oss människor är det svårt att ha full tillit till att allt alltid ordnar sig i våra liv, när tiden är mogen. Det kanske är den allra svåraste läxa vi har att lära oss här på Jorden?! Ännu svårare för de människor som aldrig känt varken känslomässig eller fysisk trygghet under sin uppväxt. Oberoende av är det viktigt att vi är uppmärksamma på när oro och ångest tar över våra liv och när våra tankar automatiskt går in i ett negativt tänkande.

Själv är jag inget undantag när det gäller oro, men jag har blivit mycket tryggare med åren eftersom jag fått så många bevis på att allt alltid ordnar sig. Författarinnan Anna Stina Vrethammar inspirerade mig för många år sedan genom att påstå att allt sinnet kan acceptera och ta emot är möjligt och att vår riktade tankeenergi skapar våra yttre omständigheter. Det är en universell lag och det finns en skapande energi som står fritt till vårt förfogande i överflöd. Det är alltså helt okej att vi önskar oss allt vi behöver, exakt hur det ska gå till behöver vi inte bry oss om, det är inte vårt problem. Den allomfattande kreativa intelligensens vägnät är alltför komplicerat för vår fattningsförmåga. Istället kan vi lämna över i förvissningen om att allt vi behöver kommer till oss. Därför är det viktigt att inte tvivla eftersom det hindrar det flöde som ständigt bara är och som aldrig tar slut.

För ett antal år sedan träffade jag en person, som behövde min hjälp. Hon var ledsen över att inte ha några pengar att betala mig. En dag fick hon en plötslig impuls när teven sände ett frågeprogram man kunde ringa till och vinna pengar om man kom fram och svarade rätt på en fråga. Ni vet själva hur svårt det är att komma fram till liknande program! Hennes tysta önskan var att vinna pengar för att sedan kunna betala mig. Hon kom naturligtvis fram och svarade rätt på frågan och vann en summa pengar som hon med glädje gav mig!

Affirmation att tänka på och inprogrammera:

Jag är värd allt det goda jag önskar mej och jag önskar alla människor allt gott. Allt ordnar sig...

6 kommentarer:

  1. Vilket bra inlägg! Helt sant, med egen erfarenhet! Detta är Universums energier.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Jag är värd allt det goda jag önskar mej och jag önskar alla människor allt gott. Allt ordnar sig...

    Så fina ord skrivna av Dig!

    Britt

    SvaraRadera
  3. Tack Anelia och Britt! Jag önskar er allt gott!

    SvaraRadera
  4. Jo, så är det väl ibland...
    Ha en riktigt skön helg!
    kram

    SvaraRadera
  5. Det låter bra!
    På sommaren är allt möjligt.
    Och vi ska se till att Per får ro!
    kram

    SvaraRadera
  6. det där sista (och allt det andra du skriver) är någonting som verkligen är värt att komma ihåg. tack anki!

    kramar

    SvaraRadera