Translate

13 januari 2012

Att skicka ljus



Det är många år sedan jag insåg vilken nytta man har  av att "skicka ljus" på till synes hopplösa situationer, olösliga problem, konflikter osv.

Allt är energi och därmed även känslor. När någon t ex grälat ligger det ofta en tung energi kvar i rummet. När någon befinner sig i sorg, händer samma sak. När man t ex diskuterar världsläget skapas lätt en känsla av hopplöshet.

Naturligtvis har man rätt att känna som man gör, men vill man förändra energin i ett rum, fyll rummet med ljus!

Du skapar ditt liv och väljer därmed hur just ditt liv ska se ut. I den mest hopplösa situation finns det alltid en inbyggd lösning. När problem och situationer ser mörka ut, släpp dem för en stund och uttala: Det finns en lösning, allt ordnar sig. Skicka även ljus på själva problemet. Lösningen kommer alltid, som ett brev på posten.

Ovanstående är urgammal kunskap, men nödvändig att bli påmind om och den fungerar alltid.

Ibland behöver man skydda sig för människor som lätt tar ens energi och för att inte bli så påverkad av deras projektioner. Jag lärde mig ett knep för många år sen. Föreställ dig att du sitter i ett guldägg. Fokusera en stund på ägget så att ett starkt ljus skapas runt omkring dig. Då är du skyddad. Lita på att det fungerar!

I dag är det fredagen den 13. Se till att inte låta den inbyggda vidskepelsen påverka dig så att du drar till dig olyckor eller liknande. Föreställ dig i stället att denna dag blir en underbar dag med alla möjligheter till glädje och harmoni. Eller fyll den med vad helst du önskar!


                                           Allt är energi

Alla tankar är energi. Alla känslor är energi. Kärlek är energi.

Det du fokuserar på växer och allt du skickar får du tillbaka.



6 kommentarer:

  1. Hur skickar/fyller Man rummet med ljus dåra?

    SvaraRadera
  2. jag brukar tända extra många värmeljus el vanliga ljus och jag mår mkt bättre då. Och man kan även iaf jag, skicka ljus i tankarna, det funkar oxå. Blunda lev dig in i nått som du mår bra av sen framkallar du ljus i ditt medvetande i det du ser, när du blundar....de e en konst men ändå lätt att se nått man tänker.... men jag har lärt mig och tycker det är jätte bra.

    SvaraRadera
  3. Jessica! Föreställ dig att du fyller rummet med ljus, fokusera en liten stund på detta och tänk även att alla negativa energier försvinner. Väldigt enkelt och effektivt!

    SvaraRadera
  4. Nettan! Ljus "renar" alltid, tycker jag. Ditt sätt att skicka ljus verkar också jättebra!

    SvaraRadera
  5. Liv: Det funkar för mig och det är huvudsaken man hittar det som funkar bäst för en själv. Men det är alltid kul att få tips hur andra gör!

    SvaraRadera
  6. Hmm, jag får nog börja me nåt konkret som en massa riktiga ljus... Så nettan (morsan) jag kör på din grej, Har ju aningen svårt för sånthäringa fantasitänkande =)

    SvaraRadera