Translate

13 januari 2011

Zen Tarot

Osho Zen Tarotkorten, spikmattan och Per är mina ständiga följeslagare. Därför har korten rest runt i många olika länder och fick t o m följa med in i Borneos djupaste djungel.

De flesta av de 79 korten är mycket vackra.

Korten är inga spåkort utan vägleder mig i olika frågor och stämmer alltid. Jag går kanske och tänker på hur jag ska göra i en viss sak, jag drar ett kort och får en bekräftelse för det jag innerst inne vet, men där en liten del av mig ändå tvivlar. Det verkar som att korten stärker den intuition vi människor besitter.

Jag har försökt hitta en förklaring till att korten alltid  stämmer, men har inte hittat någon riktigt bra. Det som är viktigt är att tona ner den logiska vänstra hjärnhalvan för att ha nytta av korten. Det verkar som om korten reflekterar det man har i det undermedvetna och tydliggör det man behöver se.

Några av alla vackra kort

4 kommentarer:

  1. Ja brukar oxå dra ett kort nu som då, och det är alltid lika fascinerande hur bra korten stämmer.. :)Det är som du skriver, att man innerst inne vet, men kanske tvivlar lite.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det fascinerande med dessa kort. Det är bara att acceptera att det inte går att förstå allt här i livet, men det är väl det som gör livet så spännande!

    Trevlig helg även till er!

    SvaraRadera
  3. Jag är helt faschinerad av de som kan detta, jag har alltid velat kunna förstå mig på tarotkort!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Även du kan detta! Testa och se vad korten vill säga dig (egentligen hjälper korten dig att komma i kontakt det du inte riktigt är medveten om)

    Hoppas även du har en skön helg!

    SvaraRadera