Translate

21 januari 2011

Lita på att livet vill dig väl


Jag har under mina yrkesverksamma år som socionom och i min privata verksamhet, alltid sett som min uppgift att vägleda människor. Nu när jag valt att inte arbeta under ett obestämt antal år, uppkommer åter det behov jag alltid har haft, nämligen att förmedla det jag tror på till de som vill lyssna.

Jag har aldrig haft något behov av att pådyvla människor det jag tror på. Alla människor är fria att välja det hon eller han vill tro på.

Vi människor har uppgifter och erfarenheter vi ska gå igenom i detta liv och som är olika för varje individ. Vi har lärare som befinner sig i en annan dimension, och som hjälper och vägleder oss. Genom att lyssna på vår  intuition hjälper vi dessa lärare att vägleda oss.

Så grundläggande är vi vägledda även om det ibland inte känns så. Lyssnar vi på den inte rösten så får vi den vägledning vi behöver. Slut ögonen och be om klarhet i olika situationer. Svaret kanske inte kommer direkt, det kan komma i vilken form som helst, men vi vet när det kommer.

Människor och situationer kommer till oss precis när vi behöver dem. Inte för tidigt - inte för sent. Exakt när tiden är mogen. Så vi kan slappna av och lita på att allt sker till vårt bästa, även om vi inte alltid kan se det i stunden.

Allt verkar för vårt bästa. Vänner och fiender. Alla människor kommer för att lära oss någonting om oss själva. Därför ska vi välkomna allt det som händer som lärdomar och reflektera över vad vi ska lära oss.

Gör ett försök och möt olika svårigheter med humor och lekfullhet. Skratta åt dig själv och ge dig själv kärlek och du utstrålar kärlek och får kärlek!

7 kommentarer:

  1. Så är det.

    Jo, jag skall berätta om salsan :) Sen. Borde köa för biljetter till idolkonsert samtidigt, men jag väljer det som kom först framför mig.
    Jag skickar varma helghälsningar från en ö i norr.

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lisbet! Här kommer varma och soliga hälsningar från Europas sydligaste ö!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så sant det du skriver! Du uttrycker dig så bra :)
    Förresten så har jag funderat på en sak... det har ju kommit nyheter om "de nya stjärntecknen" nu i veckan. Vet du någonting om det där, och om det helt nya stjärntecknet?
    Kram Linn

    SvaraRadera
  4. Jaa, jag är ganska säker på att min krossade handled ska tvinga mig att inte kunna göra något annat än läsa och tänka. Läser just nu "The Shack". Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Linn!
    En viss sanning ligger det i stjärntecknens förflyttning, dock vet jag inget om det nya man pratar om. Orsaken till tecknens förflyttning har kanske att göra med att ett polskifte är på gång. Låter lite skrämmande men ta det lugnt!Jag håller mig till den gamla uträkningen när det gäller alla planters placering i horoskopet. Tycker att det stämmer fortfarande.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ellen!
    Det låter helt rätt val du gör just nu. Ska kolla upp boken.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så bra inlägg! :) Du skriver så klokt!

    Kram

    SvaraRadera