Translate

7 december 2010

Stjärnor och planeter - forts

Mars - energiplaneten
När jag tolkar en persons horoskop betonar jag starkt att det inte är planeterna som styr våra öden. Istället sätter de bara igång vibrationer och påverkar enligt fastställda kosmiska lagar, vilka i sin tur uppfattas av vårt "högre jag," det jag som vi känner inom oss.

Det är efter dessa vibrationer vi agerar, ofta omedvetet, men man kan inte tillräckligt starkt betona, att vi alla har en egen fri vilja, som vi kan påverka våra öden med.

En vilja som är mer uttalad hos vissa och mindre hos andra.

Det vi inte kan påverka är det som vi måste gå igenom. Är vi förberedda på dessa livskriser, genom astrologiska förutsägelser, har vi lättare att handskas med planeternas inflytande och har större möjligheter att ta tillvara på det som kommer i vår väg. Planeterna är verktyg för högre makter, som kan få oss att styra våra handlingar på gott och ont. Vi får ändå inte glömma att det är vi själva som tar de slutgiltiga besluten.

När jag tolkar horoskop, så tycker jag att det är personligheten, det sanna jaget och dess begränsningar och  naturligtvis potentialen, som är det mest intressanta att utforska. Att bli medveten ger oss en möjlighet att växa och få en realistisk bild av hur saker och ting förhåller sig. Att sluta leva i en illusion.

Apropå månens inflytande på oss människor; i New York har polisen mer personal som jobbar när det är fullmåne och även nymåne. Det beror på att det statistiskt sett sker betydligt mer brott under dessa dagar. Månen påverkar våra psyken och därmed det undermedvetna och drar fram det som inte alltid är så positivt, men som kanske behöver synliggöras ibland.


Neptunus-en vacker planet
 

7 kommentarer:

  1. Intressant!
    Som du vet kan jag inte mycket om detta... men får ju lära mej nu.
    Nu är det december på jobbet! Du vet vad det innebär :)
    kramar från en som längtar till våren

    SvaraRadera
  2. Ja,trevligt om du lär dig...
    Ja, december är alltid en hektisk månad, men håll ut. Snart är det jul!

    Och vår...

    Men lev i nuet - apropå din bloggs namn...

    SvaraRadera
  3. Ha en skön helg i kylan. Kanske ni har internät där ni är nu?

    SvaraRadera
  4. Det har varit fullt upp sedan vi kom till Sverige men efter helgen bloggas det igen!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot nya inlägg!
    Hälsa barna och andra :)

    SvaraRadera
  6. En riktigt God och Glad Jul önskar jag dej och de dina!

    SvaraRadera
  7. Tack för de snälla orden, rara du :)
    Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera