Translate

2 december 2010

Det går att bli frisk

Orsakerna till att människor söker alternativ till traditionell sjukvård, varierar. Själv har jag under många år intresserat mig för metoder som letar orsaker till att sjukdomar utvecklas och inser att dessa ibland börjar som en känslomässig obalans i ens energisystem.

Många feldiagnostiseras inom sjukvården och går på fel mediciner, kroppen bryts därför ned och man dör. Väljer man att bli behandlad med en alternativ metod, kommer självklart först en reaktion eftersom kroppen befunnit sig i ett onaturligt tillstånd - varit sjuk. Är man medveten om att det ofta kommer en reaktion, behöver man inte vara rädd för den process som sätts igång. Ofta kan även ett synligt symptom dölja andra symptom i kroppen, vilket innebär att en sjukdom kan dölja en annan, men dold sjukdom.

Jag har haft förmånen att samtidigt arbeta både i den traditionella sjukvården som i den alternativa. De resultat jag sett framför allt av healing, men även av andra metoder, är fantastiska. Det gör att jag aldrig ger upp hoppet om att en integrering av traditionell sjukvård och alternativa metoder så småningom  kommer att ske.

Förra veckan tittade jag på "De obotbara" i tv4 fakta. En brittisk serie som visar människor som varit svårt sjuka men som vägrat låta sjukdomen styra dem, utan istället letat hjälp utanför sjukvården.

Senaste avsnitt handlade om en ung pojke som fått diagnosen diabetes typ 1, som är en kronisk sjukdom, som kräver insulin. Annars dör man. Barn- och ungdomsdiabetes ökar stadigt i världen. Vid diabetes typ 1 har bukspottskörteln slutat producera insulin och är alltså överansträngd. I detta avsnitt samarbetade osteopater, kiropraktorer, kraniosakrala terapeuter med experter från sjukvården inom endokrinologi, i syfte att stimulera de inre organen så att pojkens bukspottskörtel började producera insulin igen. Han blev frisk med denna hjälp. Detta gav mig mycket hopp!

Titta på programmet här:
http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=902110

Människor kan bli friska från kroniska sjukdomar, men det innebär att ett samarbete - en integrering- behövs av två världar.

2 kommentarer:

  1. Min kära vän! Här märker jag nu att du är i gång med din bok :) Huxflux!
    Härliga bilder och så intressant läsning!
    Ha en skön fredagskväll!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hoppade över frukosten. Det blev väldigt bråttom. Satte nog nytt rekord!
    Ha en fortsatt trevlig och ankig kväll!

    SvaraRadera