Translate

29 oktober 2011

Lördageftermiddag i Frankrike

Enligt almanackan är det höst även här i Frankrike trots att temperaturen sökt sig över 20-graderstrecket under de senaste dagarna. Jag kunde inte låta bli att ta lite bilder under min promenad, trots att jag fotograferat samma objekt åtskilliga gånger förut. Överallt hör man människor som sitter och pratar och äter i sina trädgårdar i den 20-gradiga kvällsvärmen.








Fatta ett beslut att din dominerande avsikt är, oavsett vad du gör under dagen, oavsett vem du talar med, oavsett var du befinner dig, ska vara att söka efter de saker du vill se. Och när det är din dominerande avsikt attraherar du, i enlighet med attraktionslagen, bara det du vill attrahera och se.

8 kommentarer:

  1. Precis så vill jag göra och gör för det mesta.

    Vackra bilder från din promenad. Du kan gott sätta ut bilder av samma objekt varje dag. Ljuset är alltid lite olika och vinklingarna också.

    Ha en fin torsdag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lisbet! Visst är det kul att fotografera, särskilt när man ser nya saker varje gång.

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tack för de snälla orden!

    Ha en fin början på veckan!

    Sista kyrkoårsveckan :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Hälsningar härifrån!
    Hoppas ni har det bra!
    Blir det Afrika?
    kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till ert giftermål!

    SvaraRadera
  6. Hejsan !!
    här fanns många tänkvärda ord. önskar dig en fin fortsättning på veckan
    Jag tittar gärna in flera gånger för att läsa lite till i dina bloggar
    kram
    Ps. tillit inte alltid så lätt, när man mist kontrollen över tillvaron!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning till dig också!
    Skönt med ledighet för nu kan jag kanske "hinna" göra något.

    Du som är så bra på det här med skrivandet. Kanske du kunde göra ett inlägg om energitjuvar?

    Ha en skön vardag!
    kram

    SvaraRadera
  8. Hej Lisbet! Tack för tipset om energitjuvar...faktum är att jag har en bok som heter så och den dök upp häromdagen, vilket ledde till att jag insåg att den innehåller mycket tänkvärt! Vilken synkronisering! Ska fila på detta inlägg..Kram

    SvaraRadera