Translate

5 oktober 2011

De universella lagarna: definition: 1. Attraktionslagen

Orsaken till att jag skriver så mycket om detta ämne i min blogg beror på att jag har egen erfarenhet av att metoden fungerar på ett helt fantastiskt sätt. Jag tar mig friheten att sprida de påståenden Esther och Jerry Hicks skriver om i boken Attraktionslagen, som jag känner stämmer överens  med det jag tror på.

Det är lätt att ibland hamna i en svacka och överväldigas av negativa energier, men det är då det gäller att bli medveten om att ju mer vi fokuserar på det negativa desto mer nedstämda blir vi, och vice versa! Det innebär inte att vi inte har rätt att känna alla känslor utan det handlar om att bli medveten om sitt tankemönster för att ha möjlighet att välja.

Det finns tre eviga universella lagar som vi behöver förstå, för att kunna tillämpa dem medvetet, effektivt och tillfredsställande under vårt liv.

Den första lagen är attraktionslagen, den andra är läran om avsiktligt skapande och den tredje är tillåtandets konst.

Den första lagen, attraktionslagen, säger: Det som är lika dras till vartannat. Det här kan verka som ett ganska banalt påstående, men det definierar den mäktigaste lagen i universum - en lag som påverkar allting hela tiden. Det finns ingenting som inte påverkas av denna mäktiga lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar