Translate

1 september 2011

Du kan lita på din inre vägledning

Under mitt liv och i mitt yrke har jag tvingats att lära mig lita på min inre vägledning. Många människor och bland dem jag själv, har skjutit vår egen intuitiva vägledning åt sidan och i olika åldrar ersatt den med föräldrars, lärares, experters eller andra ledares åsikter. Ju mer jag sett till att få andrars vägledning desto längre bort från mig själv har jag kommit.

Av olika anledningar har vi människor lärt oss att inte lita på oss själva och vårt eget samvete. Vi kanske känner oss ovärdiga p g a upplevelser från vår uppväxt. Det kanske finns någon annan som tydligare ser vad som är rätt för mig. Någon som är klokare och mer intelligent!?

Detta är inte sant. Jag vet vad som är bäst för mig, men enbart om jag lyssnar inåt.


Det finns bara två sorters känslor. Den ena sorten känns bra och den andra dålig. 


Varje sinnesstämning jag upplever är, utan undantag, kommunikation från mitt inre väsen. En kommunikation som låter mig veta om jag befinner mig i vibrationsharmoni med mitt sanna jag eller inte. När jag tänker en tanke som inte befinner sig i vibrationsharmoni med mina övergripande avsikter, reagerar mitt inre med en negativ känsla. Detsamma händer om jag gör eller säger något som inte står i vibrationsharmoni med den jag verkligen är och det jag vill.


När jag känner mig väl till mods, vet jag att jag i den stunden, talar, tänker eller handlar i enlighet med mina intentioner och mitt sanna jag. När jag känner kärlek och harmoni betyder det att jag ser föremålet för min uppmärksamhet utifrån mitt sanna jag och inre väsen. När jag t ex känner avsky så har jag ingen förbindelse med mitt inre väsen.


Enkelt, eller hur?

(Jag har inspirerats till denna text ur boken "Attraktionslagen" av Esther och Jerry Hicks.)

1 kommentar:

  1. Andras goda råd tar jag gärna emot ibland! Helt förlita mig på min inre känsla i alla sammanhang vill jag inte göra. Dessutom kan ju en dålig känsla förvandlas till en bra...
    Intressant är det!

    Hälsningar från ön i nord
    kram

    SvaraRadera